Köpvillkor
Information
R&R Solutions AB är ett internationellt e-handelsföretag. Du kan beställa varor från oss genom försäljningskanaler såsom vår webbshop, via telefon eller e-post. Genom att beställa en produkt från R&R Solutions AB eller genom att anmäla dig till R&R Solutions nyhetsbrev via e-post, anses du ha godkänt dessa villkor nedan. R&R Solutions förbehåller sig rätten att ändra villkoren när som helst utan föregående meddelande. R&R Solutions förbehåller sig rätten att göra eventuella typografiska fel i våra kataloger. På grund av trycktekniska skäl kan färgvariationer förekomma.
Vi ingår endast avtal med juridiska personer som är myndiga.
Priser och betalningar
Alla priser som anges på R&R Solutions webbplats är exklusive moms och i SEK. I kassan på webbplatsen visas det totala priset inklusive alla avgifter som moms, frakt och betalningar.
Kostnaden för pallar och emballage ingår.
För större förfrågningar eller kompletta installationer, vänligen be om en offert.
R&R Solutions betalningsvillkor är 10 dagar netto. Om du är ny kund hos oss och vill betala mot faktura gör vi alltid en kreditprövning. Dröjsmålsränta utgår enligt räntelagen 1975:635, aktuell referensränta med tillägg av 8 procentenheter.
Vi accepterar betalning med Visa, Mastercard och flera andra kredit- och betalkort. R&R Solutions samlar inte in eller lagrar någon kortinformation. Beloppet reserveras direkt på ditt kredit- och betalkort efter att du godkänt betalningen och debiteras sedan nästa arbetsdag. Detta gäller även vid köp av en produkt som har en senare leveranstid eller är tillfälligt slut i lager.
14 dagars ångerrätt och returrätt
Som kund hos R&R Solutions har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har mottagit varan. Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan kan returneras i originalförpackning och är i väsentligt oförändrat skick. Vänligen meddela oss inom 14 dagar från mottagandet av leveransen genom att antingen kontakta vår kundtjänst eller skicka ett e-postmeddelande till [email protected]
Ångerrätten gäller inte för kundanpassade produkter, installerade produkter och produkter utan originalförpackning. Om produkterna har använts mer än vad som anses vara tillräckligt och/eller är skadade har R&R Solutions rätt att göra en värdeminskning på upp till 100%.
Vid ångerrätt ska Användaren stå för kostnaden för återsändande av Produkten och risken fram till dess att Produkten levereras till oss.
Garantier
Alla R&R Solutions produkter har minst 2 års garanti mot funktions- och tillverkningsfel. Garantin gäller vid normal användning av produkterna och inte för slitage som uppkommit genom användning. Garantin är giltig från fakturadatum och mot uppvisande av faktura eller kvitto.
Leveranser
Lagervaror som beställs på vardagar före kl. 13.00 skickas samma dag (vi reserverar oss för slutsålda varor). Leveranserna tar 1-3 dagar beroende på destination. Leveranstiden anges på din orderbekräftelse. Kontakta oss gärna om du vill veta den exakta leveranstiden för din produkt.
Leveranserna sker med transportföretaget DB Schenker. R&R Solutions levererar till den leveransadress som anges i beställningen. Vi tillämpar Incoterms 2010.
Alla produkter levereras kostnadsfritt till leveransadressen = gatuplan.
Följande punkter bör beaktas vid mottagandet av leveransen:
- Se till att det finns någon som kan ta emot varorna när de anländer.
- Vänligen meddela oss om det finns några särskilda restriktioner för fordonstrafik eller hinder på leveransadressen.
- Större leveranser kan kräva utrymme för en lastbil eller lastkaj för lossning. Om detta inte är möjligt - kontakta vår kundtjänst för att se till att varorna skickas med ett fordon som är utrustat med en bakre lyft.
- Se till att föremålen kan transporteras i utan risk för person- eller egendomsskador när du köper den extra bärhjälpstjänsten.
Skador i samband med transport
Om det vid leveranstillfället finns synliga skador på emballaget ska detta noteras på följesedeln och anmälas till Schenkers chaufför innan sändningen bekräftas. För att reklamationen mot transportören ska kunna hanteras korrekt måste du behålla emballage, adressetikett och eventuell pall som följde med den skadade försändelsen.
Om produkten har skadats under transporten och har en dold skada måste detta anmälas till vår kundtjänst omedelbart, dock senast 5 dagar efter mottagandet av försändelsen. När du anmäler skadan till oss behöver vi en bild på skadan, både på förpackningen och på produkten. Vi kommer att ordna en ny leverans utan kostnad för dig som kund så att du får en felfri produkt.
Force majeure
Om R&R Solutions hindras från att fullgöra sina åtaganden på grund av omständigheter utanför dess kontroll, såsom blixtnedslag, brand, pandemi, krig och myndighetsbestämmelser, samt uteblivna eller försenade tjänster eller produkter från underleverantör på grund av omständigheter som anges i detta avtal, ska detta utgöra befrielsegrund, tidigarelägga tidpunkten för fullgörande och befrielse från eventuella viten, skadestånd och andra påföljder. R&R Solutions ansvarar inte för leveransförsening eller kostnader som kunden åsamkas på grund av ovan nämnda omständigheter utanför R&R Solutions kontroll.
Tvist
Rättigheter och skyldigheter enligt Avtalet, Villkoren och därmed sammanhängande rättsförhållanden regleras av svensk lag.
I händelse av en tvist mellan kunden och R&R Solutions ska en sådan tvist i första hand lösas genom direkt kommunikation mellan kunden och den ansvariga personen på R&R Solutions. Genom att acceptera våra villkor samtycker kunden till att inte delta i någon form av aktivitet eller kommunikation med en tredje part, offentlig eller privat, som kommer att resultera i allmän nedvärdering av R&R Solutions.
För det fall en tvist inte kan lösas genom direkt kommunikation ska tvister avseende tolkning eller tillämpning av Avtalet, Villkoren och därmed sammanhängande rättsförhållanden avgöras av svensk allmän domstol.
Bokningar
I undantagsfall, t.ex. vid produkt- och råvaruförändringar samt större valutafluktuationer, kan vi tvingas till vissa prisändringar. Det pris som anges i orderbekräftelsen är det pris som gäller.
Priserna kan bli föremål för justering.
Produkterna ägs av R&R Solutions till dess att de är fullt betalda.
Färgavvikelser kan förekomma på grund av trycktekniska orsaker.
R&R Solutions förbehåller sig rätten till produkt- och konstruktionsändringar.
R&R Solutions förbehåller sig rätten att sälja ut eller upphöra med en produkt. I dessa fall kan vi oftast erbjuda en ersättningsprodukt.
Krav för betalningsmetoden Klarna
För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalningsmetoder kan vi komma att dela dina personuppgifter i form av kontakt- och orderinformation med Klarna i kassan, för att Klarna ska kunna bedöma om du är berättigad till betalningsmetoderna och anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas i enlighet med Klarnas egen information om dataskydd.
Kontakta oss
R&R Solutions kundtjänst kan nås via telefonnummer +46 (0) 31 360 8283.
Som kund kan du också kontakta oss genom att skicka ett e-postmeddelande till [email protected]
R&R Solutions garanterar inte specifik tid för tillgänglighet för kundservicerelaterade frågor men kommer att sträva efter att svara på kundförfrågningar snabbt när det är möjligt.
